KOMPETENCE PRO SYNERGICKOU SPOLUPRÁCI
Znásobte přínos svého týmu. Objevte 5 klíčových kompetencí, které promění způsob vaší týmové spolupráce.
PRO KOHO JE PROGRAM URČEN?
Dvoudenní rozvojový program je určen všem lidem, kteří ve firmách spolupracují s druhými. Ať už jde o spolupráci v rámci porad, hledání řešení problémů, vývoje nových řešení, podílení se na projektech, řízení změn ve společnosti či vedení lidí.
JAKÉ MÁ PROGRAM PŘÍNOSY?
Kompetence rozvíjené v rámci programu jsou klíčovým předpokladem pro dosahování synergie při spolupráci s ostatními. Jde o to, uspět i v obtížných situacích. Kontextování, vtahování ostatních, vedení konstruktivní diskuze, kritické přehodnocování závěrů a reflektování představují často chybějící dimenze komunikace dělící nás od vyšší kvality spolupráce.
ZEFEKTIVNÍTE PRŮBĚH SPOLUPRÁCE
-
Zjistíte, jak se ještě před začátkem spolupráce účinně vyhnout pozdějším nedorozuměním
-
Naučíte se, jak včas rozpoznat a zastavit směr diskuze, který mění téma nebo se ztrácí v detailech
-
Objevíte způsob, jak strukturováním diskuze vše zrychlit a ušetřit čas na poradách
ZLEPŠÍTE KVALITU VÝSLEDKŮ
-
Zjistíte, jak dostat ven z hlav i nemluvných kolegů, co vše už víme nebo si myslíme o tématu, které probíráme
-
Uvidíte, že lze jasně formulovat argumenty, které neblokují diskuzi a naopak vyvolávají zájem druhých
-
Překonáte obavy z názorových střetů a konfliktů, budete umět zužitkovat neshody
ZVÝŠÍTE ANGAŽOVANOST TÝMU
-
Posílíte svou schopnost vytvářet příležitosti k zapojení ostatních do interakce, aby se zajistilo využití všech dostupných zdrojů
-
Porozumíte vlivu ega jednotlivců na tým posílením vlastní sebereflexe, objevíte princip loajální opozice
-
Osvojíte si postup, jak průběžně reflektovat kvalitu dění v týmu a konstruktivně odstraňovat nedostatky
O PROGRAMU
"Úspěch ve spolupráci nespočívá v logicky bezchybných argumentech, a dokonce ani ve schopnosti aktivně naslouchat. To je jen část řešení. Pravý kvalitativní skok nastává až se zdravým rozvojem synergických kompetencí zasahujících do našeho přemýšlení a přístupu k lidem. V centru naší pozornosti tak navíc bude snaha vtáhnout ostatní do spolupráce, udržení správného směru a hloubky diskuze, schopnost kriticky přehodnotit stanovisko či z odstupu zreflektovat, kam se práce ubírá. Vše povede k přenesení poznatků a zážitků do firemní praxe."
CO SE NAUČÍTE
Osvojíte si 5 klíčových kompetencí pro synergickou týmovou spolupráci
- Kontextování: Sjednocení pohledu na smysl a rámec spolupráce.
- Vtahování: Vytváření prostoru pro aktivní zapojení do spolupráce.
- Diskutování: Výměna informací a argumentů pro dosažení kvalitních závěrů.
- Přehodnocování: Práce s pochybnostmi a změnou názorů pro skutečné přijetí rozhodnutí.
- Reflektování: Včasná reakce na sejití z cesty a zefektivňování procesu spolupráce.

Tomáš Kisela
Odborný garant programu
tomas.kisela@fasterfish.cz
+420 603 181 661
CENA, KDE A KDY?
Datum konání
2.- 3. 10. 2025
Místo konání
BRNO
Cena
Pro jednotlivce:
15. 000 Kč + DPH
Pro tým 4-6 osob:
49. 000 Kč + DPH
VEDENÍ PROGRAMU

Tomáš Kisela patří mezi přední experty v oblasti změn a hlubokého rozvoje lidí a firem. Svůj profesní život zasvětil zkoumání komplexních systémů a jejich chování. Své znalosti aplikuje napříč firmami všech možných zaměření a velikostí. Je myšlenkovým lídrem principů řízené (r)evoluce a spoluautorem modelu zdravosti chování. Aktivně publikuje v prestižních mezinárodních matematických časopisech.
Díky rychlému chápání souvislostí a schopnosti vidět různé cesty pomohl Tomáš v posledních 15 letech desítkám firem zlepšit své procesní a operativní fungování, budovat zdravou firemní kulturu a uskutečňovat strategii. Během své práce razí heslo „lidé podporují, co spoluvytvářeli“. Pomáhá tak lidem nacházet zalíbení ve změnách, zvyšuje jejich angažovanost a zajišťuje dlouhodobé přínosy.
Tomáš je certifikovaný systemický kouč, MATRIZ level 2 Practitioner a IASSC Lean Six Sigma Black Belt. Vystupuje na konferencích s tématy o fungování změn ve firmách a propojuje je s poznatky z teorie her a oboru rozvoje organizací.
CHCI JÍT NA WORSHOP
Naučte se využívat 5 mocných kompetencí pro spolupráci a začněte se svým týmem dosahovat skutečné synergie!
NAŠE REFERENCE
V zaměstnání jsem se dřív bál mluvit a řešit ožehavé problémy jako například konflikty na pracovišti. Bylo dost věcí, které jsem radši přehlédl. Po školení jsem začal být otevřený. Vyslechl si každý názor. Když nastal konflikt, a to i sebemenší, tak jsem si zainteresované vzal stranou a společně problém řešil. V případě, že se problém týkal všech, svolal jsem poradu a tam se to rozebralo. Kolegové dost brzo pochopili, že můj otevřený a nestranný přístup myslím pro dobro jejich i firmy. Teď už jsem ve fázi, kdy za mnou sami chodí, když si potřebují promluvit, anebo vyslechnout názor. A to byl cíl. Hrubou silou se nic nezmůže. Lidé nechtějí pracovat pod člověkem co po nich hází jen rozkazy. A ve finále je dobré, aby si lidi na věci a řešení přišli sami. Vy to jen z pohledu vedoucího řídíte.
Největší přínos workshopu vidím ve velmi přehledném a jasném podání správně fungující firmy s dlouhodobou perspektivou a udržitelností. Dává návod k využití potenciálu ostatních členů týmu a souběžně i budování správě fungujícího týmu, který pomáhá v seberealizaci a tím ke spokojenosti ve firmě. Workshop mi pomohl v ujasnění si hranic mezi jednotlivými typy chování a tím vyvarování se zbytečným chybám. Začal jsem dávat více prostoru pro návrhy řešení ostatním a pokouším se potlačit osobní snahy o prosazení svého návrhu řešení (snad se mi to vede a bude se vést . Snažím se více prosazovat spolupráci mezi jednotlivými odděleními. Workshop bych určitě doporučil managementu i THP. V první řadě by se mělo jednat o management, aby nedocházelo k zbytečné bagatelizaci a kritice, pokud by THP s tímto přístupem přišli dříve než jejich nadřízení. Pochopení a prosazování tohoto přístupu je klíčové pro udržení ve firmě.
Přínos workshopu Rozvoj týmu vidím jednoznačně v uvědomění si, jak některé věci vnímat, jak naslouchat ostatním a dát šanci prosadit myšlenku. Od workshopu se snažím na věci nahlížet jinak, a to hledat příležitost v diskusi, kterou vedeme. Snažím se sám pro sebe si zjistit, čeho chce ten druhý dosáhnout a proč. Workshop bych doporučil klidně i kolegům z dalších oddělení i ostatním kolegům z administrativy, aby pochopili, že interakce je normální a žádoucí. Dále, že mnohdy manažerské rozhodnutí není jednoduché a mají možnost se na rozhodnutí podílet minimálně svým názorem, aby manažer prosazoval zájmy týmu a následně celé firmy.
Zastávám teorii, že nejlépe se člověk učí z vlastních chyb - tedy pokud chce. Workshop dává možnost vystoupit ze své komfortní zóny a opravdu reálně vyzkoušet jak může teorie zdravého chování fungovat v praxi. V každodenní pracovní realitě člověk někdy za chyby platí velkou daň ať už v podobně špatných výsledků nebo pošramocených vztahů, kde náprava trvá dlouho. Workshop dává prostor tyto cenné lekce absolvovat “beztrestně“ a hned se poučit.
Přínos workshopu vidím ve 2 oblastech. Za prvé je to získání zpětné vazby od kolegů, se kterými pracujete na denní bázi a kterých si vážíte. Za druhé je to zjištění, že i když je člověk přesvědčen o své pravdě, může se mýlit, a proto je vždy velmi důležité naslouchat svému týmu a ponechat prostor v rámci týmu podělit se transparentně o své názory na řešenou problematiku. Mnohým tento workshop může otevřít oči, jak důležitá komunikace může být uvnitř společnosti a jak důležitá je kvalita týmu pro dosažení relevantních výsledků. Co se u nás ve firmě po workshopu změnilo? V případě názorových střetů postačí říct, ať se zaměří na modrá řešení. Většinou to zabere 😊. Workshop je vhodný podle mne pro každou skupinu zaměstnanců, která musí spolu komunikovat a spolupracovat. Netýká se jen managementu. Peníze do workshopu byly vhodně investovány zejména z důvodů uvědomění si přínosů viz výše.
Po absolvování workshopu jsem si více uvědomila svoji pozici v týmu. V rámci spolupráce s ostatními mohu upravit svoje chování tak, aby převažovaly přínosy nad negativy -> tímto jako tým můžeme dříve a lépe dosáhnout kýžené synergie. Workshop bych doporučila jak týmům, kde se kolegové příliš neznají, tak i těm, kteří spolupracují dlouhodobě. Každá zpětná vazba od kolegů (i negativní) je přínosná a téměř vždy donutí k určité sebereflexi.